Lanzarote – deel 1

kimmetjekims

Het was bijna niet te missen als je mij volgt op Instagram: afgelopen week ben ik terug gekomen van een heerlijke vakantie op het zonnige Lanzarote met Thomas. Wat is dit een prachtig eiland, zonder overdrijven, echt waar. Je bekijkt wel eens foto’s op internet voordat je op vakantie gaat, maar eerlijk: Lanzarote is zoveel mooier dan al die foto’s die op Google te vinden zijn. Het was natuurlijk echt een vakantie om te relaxen, te zonnen en je helemaal vol te eten met allerlei lekkers. En dat hebben we ook zeker gedaan! Maar wonder boven wonder hebben we ook gewoon heel veel gezien van het eiland, wat ik ook wel belangrijk vind. Een beetje ondernemen op vakantie is ook leuk, toch?

Donderdag 8 juni 2017
Na een hele voorbereiding getroffen te hebben: tas inpakken, nieuw paspoort aanvragen en noem maar op, vertrokken we 8 juni rond 7:45 naar Lanzarote vanaf Schiphol airport. Na een vlucht van dik 5 uren en een tussenstop op Fuerteventura kwamen we aan op de airport van Lanzarote. En dat met een heerlijke 28 graden Celsius, i like! We werden met een transfer bus van Tui gebracht naar onze accommodatie, allemaal prima geregeld. Eenmaal bij de accommodatie dacht ik even dat we in een paradijsje waren beland. Voor één week in een wit huisje, met een zwembad voor ons als uitzicht. Zo schattig, al die witte huisjes op Lanzarote. We besloten na het uitpakken van onze koffers en even aan het zwembad te hebben gelegen richting de boulevard te lopen, een lunch te eten en over het strand te wandelen.

kimmetjekims

Ondertussen speelden we nog een potje Yahtzee bij het huisje -hoe degelijk, haha- en begonnen we aan wat lekkere drankjes. We sloten deze eerste avond af bij Golden Corner, een heerlijke cocktailbar, met (iets wat té) lekkere cocktails.

Vrijdag 9 juni 2017
En toen was het alweer de volgende dag, en elke dag begint op Lanzarote met een heerlijk lopend buffet ontbijt bij het hoofdgebouw. Zo ontzettend veel keuze, van gebakken eieren tot kippenbouten; je kon het zo gek niet bedenken. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik aan een broodje ei en een yoghurt genoeg heb, maar genoeg keuze, voor ieder wat wils zeg maar.

kimmetjekims

Nadat we ons ontbijtje hadden opgepeuzeld in het zonnetje hadden we een bijeenkomst van Tui over het eiland. Wat is er allemaal te doen, wat kun je huren en aan welke excursies kun je meedoen? We hebben er toen voor gekozen om voor de gehele vakantie een fiets te huren en om een noordtour te doen. Een noordtour is zoals de naam eigenlijk al zegt een tour door het noorden van Lanzarote. We twijfelden aan een auto of een fiets, maar ach, lekker Hollands kozen wij voor het huren van een fiets. Bergje op, bergje af, heuveltje op, heuveltje af. Gelijk fietsten we naar een wat grotere supermarkt op Lanzarote om wat fruit, sapjes en vlees in te slaan om die avond te gaan barbecuen bij het huisje.

kimmetjekims kimmetjekims

Na alle lekkere hapjes van de barbecue zijn we nog even naar de boulevard gefietst die maar liefst 8km lang is op Puerto del Carmen. Mij kennende, hier kan ik écht dagen vertoeven. Drankjes drinken, een hapje eten bij een strandtent of gewoon rondkijken in alle leuke souvenirwinkels waar ze werkelijk waar overal hetzelfde verkopen: ik kan er niet genoeg van krijgen. We bezochten een speelhal om een leuk spelletje te spelen, die we overigens verder elke dag de gehele vakantie hebben gespeeld, oeps. Ik kocht nog een aantal leuke souveniertjes voor thuis en we bezochten weer de cocktailbar.

kimmetjekims

Op zaterdag hadden we de noordtour op de planning staan, waarbij we de mooiste plekjes van het noorden van Lanzarote bezochten. Dit ga ik vertellen in deel twee van onze vakantie op Lanzarote!

Dit was dan deel één! Vinden jullie het leuk om nog meer foto’s te zien en belevenissen te lezen? Let me know!

Liefs Kimberley

12 Reacties

1. 22 juni 2017 / 04:48

Klinkt als een paar heerlijke dagen. Lanzarote staat ook op mijn bestemming om nog eens naar toe te gaan!

2. 22 juni 2017 / 05:55

Suuper leuke vakantie! Lanzorote lijkt me heel leuk en zo’n wit huisje met zwembad! Heeeerlijk!

3. Simone
    22 juni 2017 / 07:59

Oh wat heerlijk!! Kom zo helemaal in de vakantiestemming!

4. 22 juni 2017 / 11:20

Wat ziet het er daar fijn uit! Heerlijk hoor. Lekker ook dar jullie elke ochtend een lopend buffet hadden. Echt zo’n een vakantie gevoel krijg je daar van hè, hihi.

5. 22 juni 2017 / 12:29

Wat leuk om allemaal te zien! Zo te zien was het een heerlijke vakantie. Ben benieuwd naar deel 2 :)

6. 22 juni 2017 / 14:04

Oh wat leuk om zo mee te gaan bij je vakantie! Het ziet er echt nu al geweldig uit, Lanzarote lijkt me een prachtig eiland. Komende week ga ik zelf op vakantie, ik kan echt niet wachten! Malou x

7. 23 juni 2017 / 07:40

Wauw! Lanzarote lijkt mij heel erg mooi <3 Wat een leuke foto's!
    Ik ben benieuwd naar de andere delen.
    Liefs,
    Evelien

8. 23 juni 2017 / 19:42

Wat een mooie foto’s! En het klinkt alsof het heel gezellig was!

9. 25 juni 2017 / 18:19

Wat een mooie foto’s! In februari was ik op Gran Canaria, maar Lanzarote staat ook nog op mijn lijstje! Ik krijg echt honger van al dat lekker eten trouwens, haha.

10. 27 juni 2017 / 08:05

Mooie foto’s! Ziet er uit als een heerlijke vakantie hoor, genieten!