Personal | Eerste daagjes in Engeland

Liverpool-London-Telefooncel-Telephone-kimmetjekims

Het lijkt me leuk om de eerste dagen hier in Engeland te delen met jullie! Daarom schrijf ik voor jullie hier een artikel hierover. Ik schrijf over wat ik allemaal heb bezocht, heb meegemaakt, heb geleerd en wat mijn aankoopjes waren deze dagen.

Amsterdam-Schiphol-Kimmetjekims Victorias-secret-Amsterdam-Schiphol-Kimmetjekims

23 november:
We vertrokken vandaag om half 6 vanuit onze woonplaats met de trein naar Schiphol. Alles verliep super goed, we konden zo overal doorlopen en we zaten al snel in het vliegtuig. We vlogen met Flybe, een maatschappij die naar Engeland vliegt. Het was echt een super klein stukje vliegen, even de lucht in en we waren er eigenlijk al, we stonden zo weer op de grond. Weer even hetzelfde herhaalt als op Schiphol; door de douane, tassen pakken en gaan. Eenmaal buiten hebben we gelijk een taxi opgezocht, gezellig opgepropt in een taxi met alle koffers, haha. Zo apart om te zien dat alle auto’s hier aan de andere kant van de weg rijden, en al helemaal dat de chauffeur dus ook aan ‘de verkeerde kant’ zit.

Hatters-Hostel-Liverpool

Liverpool-London-Telefooncel-Telephone-kimmetjekims Mcdonalds-Liverpool

Na een stukje toeren in de Engelse taxi waren we aangekomen in ons hostel in Liverpool; Hatters hostel. Heel goed geregeld allemaal, mooi bedje, eigen douche en wc. We waren best vermoeid maar een McDonalds gaat er altijd in na zo’n reis. We zijn daarna vroeg op bed gegaan.

24 november:
Vandaag ging om 8:00 de wekker om te ontbijten en vervolgens om 9:00 te vertrekken, toen zijn we in Liverpool naar een universiteit gegaan, hier kregen we een presentatie van twee belangrijke mannen uit Liverpool. Zij hebben ons verteld hoe Liverpool eerst was en hoe het er nu is, en hoe het er nu uit ziet. Ze maakten ons heel duidelijk wat de veranderingen waren sinds Liverpool in 2008 culturele hoofdstad was. Als je door Liverpool heen loopt zie je zoveel mooie gebouwen. Hieronder is de Cunard Building te zien.

image7 Studiemaatje-Liverpool-Yvette English-Breakfast-England-Liverpool

Daarna zijn we de stad in gegaan en hebben we een lunch gehad, een aantal hadden English breakfast, ik ging maar gewoon voor een ‘vertrouwde bekende’ lunch; frietjes met wat kipnuggets, erg vers gebakken. Nadat we de lunch op hadden, kregen we een rondleiding door Liverpool. Erg bijzonder om te zien, super veel mooie gebouwen, winkels en andere bezienswaardigheden. Zo  is hieronder op een foto een bibliotheek te zien waar we zijn geweest, erg mooi ingericht, bovendien op het dak ook een erg mooi uitzicht. Zo anders dan in Nederland, dat maakt het toch wel een beetje speciaal. Al blijft het verkeer wel wennen hoor, dubbel uitkijken als we over willen steken, wel erg tof om te zien; een extra vakantiegevoelletje.

English-sight-Library-Liverpool

We zijn in de middag nog even de stad in geweest met de meiden, erg leuk! Heb een wit truitje gekocht en een nieuwe bruine lange jas, iets wat eigenlijk al een tijdje op mijn wishlist stond. Ik vond hier de perfecte en kon hem natuurlijk niet laten hangen. ‘s Avonds zijn we met de groep Liverpool weer in gegaan en hebben we bij een gezellig restaurantje een pizza gegeten.

Pizza-Pizzarestaurant-Liverpool Primark-bruine-lange-jas

25 november:
Vandaag begonnen we weer met een ‘English breakfast’, ik had er een beetje wat anders bij voorgesteld maar het was erg goed in te nemen. We zijn na het ontbijt naar de gemeente gegaan van Liverpool, om met werknemers hier een gesprek te voeren over de culturele hoofdstad Liverpool. Met deze informatie hebben we deze middag bewoners, studenten en ondernemers geïnterviewd over de ervaringen die zij hadden bij de culturele hoofdstad. Erg interessant, even mijn Engels op de proef gesteld, maar je hebt snel een leuk gesprek; de mensen zijn hier zo aardig en sociaal. Ook kaart lezen is vandaag niet zoveel geworden, tegenwoordig doen we alles met de TomTom en dan is dit toch wel een pittig iets. Deze muur hier onder op de foto kwamen we tegen in Liverpool, dit is een muur van een Engelse pub, met alle artiesten die hier ooit hebben opgetreden.

Liverpool-studiereis-studenten English-pub-artists

We waren al vrij snel klaar en zijn daarna maar even weer gaan winkelen, oepsie, wat wil je ook met zoveel leuke winkels! Ik heb toen schoenen gekocht die me al eerder waren opgevallen. Zelf heb ik Adidas Stan Smith schoenen (zwart met wit) die zo lekker lopen en ik vind ze zo leuk overal bij staan. Ik kwam hier in Liverpool Stan Smiths tegen in het rosé goud, écht iets voor mij, dus deze moest ik echt kopen. Dus deze pareltjes horen vanaf deze dag ook bij mijn mega collectie schoenen, so happy!

Adidas-Stan-Smith-Rosegoud-Rose-Goud Studiemaatje-Liverpool

26 november:
Deze dag was alweer de laatste dag in Liverpool. Na een reis en een paar intensieve dagen was het best wel fijn dat we een dagje vrij waren. En hoe vul je zo’n vrije dag in? Shopppeeeen, natuurlijk! Ze hebben hier echt elke winkel die ik leuk vind; Forever 21, Primark, H&M, Top Shop, New Look, Clarks, Uggs, Michael Kors, Mango, Zara, Adidas.. En noem maar op, ´n een Supertrash winkel, wat ik super gaaf vond, deze Nederlandse winkel had ik hier niet verwacht. Daarom hebben we ook deze winkelmedewerker geïnterviewd de dag ervoor. Ooooohja, ook was er een Disney winkel; ik ben zo verliefd op al die figuren en knuffels, ik wilde alles wel inslaan en meenemen naar Nederland. We zijn vandaag ook naar Birmingham toe gegaan met de trein, even wat lekkers ingeslagen en met zijn allen gezellig 2 uurtjes in de trein. We zitten hier in een huis wat we helemaal voor ons zelf hebben. Luxe uitstraling en een mooie locatie. We hebben lekker met 4 studenten een studentenmaaltijd in elkaar geflanst; heerlijke spaghetti. Morgen gaan we naar een High School in Birmingham en hebben we een belangrijk gesprek, dus maar heel netjes gekleed, ik heb er zin in!

Disney-minniemouse-Liverpool-Disneystore Disney-store-Liverpool Disneyfiguren-Liverpool
Koken-Liverpool-pink Bubblegum-cocktail-Liverpool IMG_7186

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Tot de volgende blog! Lezen jullie dan weer mee?
Ohja, op mijn Instagram staan ook geregeld foto’s, als je het leuk lijkt kun je deze ook bekijken!