10x tips om je beter in je vel te voelen

Processed with VSCO with q5 preset

Dat mensen zich minder goed voelen in deze periode van het jaar kan ik soms best begrijpen. Zelf word ik ook vrolijker in de zomer, maar toch moeten we deze periode ‘doorstaan’. Ik heb echt geen zin meer in al die regen en het mag van mij wel zo snel mogelijk weer zomer worden. Ik voel me oprecht slechter in de winter en ik kan daar soms best mee zitten. Maar toch moeten we deze periode altijd weer even doorkomen, ook al voel je je wat minder fijn. Maar hoe kun je je wel wat fijner voelen?

1. Verwen iemand waar je van houdt (met een cadeau bijvoorbeeld)
Iemand anders verwennen als je jezelf niet helemaal goed voelt? Ja, dat kan zeker helpen, tenminste bij mij wel. Als ik een leuk cadeau heb voor iemand, kan ik nooit wachten om het te geven. De reactie van diegene die jij het cadeau geeft kan zo ontzettend leuk zijn, zodat je jezelf ook gelijk beter voelt.

2. Ga tutten en zoek nieuwe leuke outfits bij elkaar
Dit is voor mij een gouden tip. Soms voel ik me niet vrolijk en dan is niks leuk. Zelfs m’n kleding is dan stom. Voor mij helpt het dan om nieuwe outfits samen te stellen, mezelf mooi te maken en dan bijvoorbeeld foto’s te maken voor me blog. Geloof me, tutten helpt écht, ook wanneer je er misschien niet zoveel van houdt als een fashion/beautyblogger.

3. Drink een lekkere bak thee of neem een glaasje water
Eerlijk, ik doe het zelf te weinig. Maar het is zo goed om te doen, om elke dag sowieso een aantal glazen water te drinken. Voor mij is thee de perfecte oplossing, omdat ik water een beetje saai vind. Maar ook dat is gelukkig gewoon goed!

4. Plan, plannen, plan
Plan alles wat je nog wilt gaan doen of wat je nog moet afmaken voor je werk of school. Plannen kan zoveel rust geven door dit in een agenda of een planner op te schrijven. Daarbij is het ook belangrijk dat je het dan afmaakt, want dan kun je weer iets afstrepen van je lijstje. Je wordt er alleen maar gek van als je allemaal halve klusjes hebt liggen, zorg er dus voor dat je alles afrond en dan pas aan iets nieuws begint.

5. Ruim je leefomgeving op
Of je nu op een kamertje van 3 meter bij 5 meter woont, of in een wat groter huis, het maakt niet uit. Het helpt als je in een opgeruimde omgeving leeft, dit geeft rust en hierdoor voel je je automatisch beter.

6. Ga wat vroeger slapen
Slaap kan je soms zoveel goeds doen. Het is ook koud en donker buiten, dus zoveel valt er in vergelijking met de zomer niet meer te doen. Geniet dus van die paar extra uurtjes slaap!

7. Blijf niet dagen lang binnen zitten
Ga naar buiten dus! Ondanks dat het koud is hoef je niet continu binnen te zitten, want daar word je ook niet beter van. Je krijgt juist meer energie wanneer je even een schepje lucht van buiten doet.

8. Doe waar je vrolijk van wordt
Dat kan natuurlijk niet elke dag fulltime, maar ga eens een avondje weg met je vriendinnen, ga eens ergens lunchen met je moeder of doe iets waar jij echt vrolijk van wordt.

9. Word iets makkelijker
Til overal niet te zwaar aan. Heb je ruzie met iemand, heb je geen zin om je kamer op te ruimen of heb je geen zin om te koken? Verzet je zinnen even en doe het gewoon. Ga weer met iemand praten of kook gewoon eens echt iets lekkers voor jezelf. Je maakt het voor jezelf allemaal minder zwaar en zo wordt het allemaal veel leuker.

10. Leef in een ritme/routine
Het is belangrijk dat je lichaam aan iets went, of dat je in ieder geval bepaalde activiteiten op dezelfde tijdstippen doet. Dit geeft rust, maar zo kom je ook in een bepaalde routine. Hier kunnen sommige mensen heel erg gelukkig van worden.

En ohja, wat ik laatst heb gedaan, is mijn pushmeldingen uitzetten van alle apps die ik heb. Ik word er gek van dat ik zoveel meldingen krijg op een dag en dat ik continu geneigd ben om te kijken. Het geeft me rust dat ik niet zo vaak meer wil kijken en dat ik niet telkens MOET reageren. Heel fijn, hierdoor voel ik me ook zeker beter!

Ik hoop natuurlijk dat jullie wat aan deze tips hebben!

Liefs, Kimberley

3 Reacties

  1. 23 februari 2018 / 07:14

    Vooral het plannen is echt een ding waardoor ik me weer beter ga voelen. Ik kan er soms zo doorheen zitten als ik het druk heb en even niet allemaal ‘op een rijtje’ heb.

  2. 23 februari 2018 / 07:56

    Ik merk zelf inderdaad dat mijn lichaam baat heeft bij die routine. Als ik elke werkdag op ongeveer hetzelfde uur ga slapen, geraak ik ook zonder al te veel problemen om 6.30 uur uit bed. Soms vind ik het echter geweldig om van die routine af te wijken: een woensdag vrij, een lang weekend, … Dat houdt het spannend en zorgt ervoor dat je niet in die dagelijkse sleur terechtkomt. :-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

21 + = 22